Friday, June 3, 2005

How long before I get in?
Before it starts, before I begin?
How long before you decide?
Before I know what it feels like?
Where To, where do I go?
If you never try, then you'll never know.
How long do I have to climb,
Up on the side of this mountain of mine?

Look up, I look up at night,
Planets are moving at the speed of light.
Climb up, up in the trees,
every chance that you get,
is a chance you seize.
How long am I gonna stand,
with my head stuck under the sand?
I'll start before I can stop,
before I see things the right way up.

All that noise, and all that sound,
All those places I got found.
And birds go flying at the speed of sound,
to show you how it all began.
Birds came flying from the underground,
if you could see it then you'd understand

Ideas that you'll never find,
All the inventors could never design.

The buildings that you put up,
Japan and China all lit up.
The sign that I couldn't read,
or a light that I couldn't see,
some things you have to believe,
but others are puzzles, puzzling me.

All that noise, and all that sound,
All those places I got found.
And birds go flying at the speed of sound,
to show you how it all began.
Birds came flying from the underground,
if you could see it then you'd understand,
ah when you see it then you'll understand

All those signs, I knew what they meant.
Some things you can invent.
Some get made, and some get sent,
Ooh
Birds go flying at the speed of sound,
to show you how it all began.
Birds came flying from the underground,
if you could see it then you'd understand,
ah, when you see it then you'll understand

artist:Coldplay; album: X & Y

  第一次聽到這首歌好像是一個廣告吧,一個女孩在旅店裡,聽到隔壁房間有音樂聲,就拿個玻璃杯,貼住牆壁。然後鏡頭切到另一個房間,是Coldplay唱著:All that noise, and all that sound,All those places I got found....那個廣告是廣告什麼我早就忘了,只覺得這調調還不錯聽,過不久廣播裡就聽到這整首曲子了。聽沒幾次,腦袋裡就都是這個旋律,啊~~~~
  病是好了90%,伏冒熱飲照三餐喝外加黑咖啡,然後跑一跑運動一下,果然藥到病除。現在五包伏冒都喝完了,希望早上醒來不要鼻塞。
  以思帖看到我,問我最近為什麼都悶悶不樂。我說:說來話長。今天同事寧寧坐我隔壁,她對每個人在近來公司之前的際遇頗感興趣,而她提問的態度也不會讓我有刺探隱私的感覺,我就跟她小聊了一下,不只談我的,她也很樂於跟我分享她自己過去的工作經驗。之前我也和小白(同事的綽號,不是白目者的暱稱)小聊過,有時候工作之餘的閒嗑牙有助於增進同僚情感以及舒緩工作壓力。
  我們都想逃離台北(尤其是三重),也同意人的精神壓力是一陣一陣的,重點是如何排遣。我自己覺得最近的狀況已經比一個月前好很多了,不過也許看在別人眼底,我最近比先前還來得糟糕。前一陣子我歸咎是天氣因素,但如果要仔細分析,恐怕還是無法突破現狀產生挫折感的關係。
  我大概知道是什麼原因造成的吧,只是,講到這些就會覺得很無奈。

0 意見:

Post a Comment