Sunday, August 4, 2002

Now that she's back in the atmosphere
With drops of Jupiter in her hair, hey, hey
She acts like summer and walks like rain
Reminds me that there's time to change, hey, hey
Since the return from her stay on the moon
She listens like spring and she talks like June, hey, hey

Tell me did you sail across the sun
Did you make it to the Milky Way to see the lights all faded
And that heaven is overrated

Tell me, did you fall for a shooting star
One without a permanent scar
And did you miss me while you were looking at yourself out there

Now that she's back from that soul vacation
Tracing her way through the constellation, hey, hey
She checks out Mozart while she does tae-bo
Reminds me that there's time to grow, hey, hey

Now that she's back in the atmosphere
I'm afraid that she might think of me as plain ol' Jane
Told a story about a man who is too afraid to fly so he never did land

Tell me did the wind sweep you off your feet
Did you finally get the chance to dance along the light of day
And head back to the Milky Way
And tell me, did Venus blow your mind
Was it everything you wanted to find
And did you miss me while you were looking for yourself out there

Can you imagine no love, pride, deep-fried chicken
Your best friend always sticking up for you even when I know you're wrong
Can you imagine no first dance, freeze dried romance five-hour phone conversation
The best soy latte that you ever had . . . and me

Tell me did the wind sweep you off your feet
Did you finally get the chance to dance along the light of day
And head back toward the Milky Way
And tell me, did Venus blow your mind
Was it everything you wanted to find
And did you miss me while you were looking for yourself out there
Na-na-na...and you only looking for yourself out there

Title: Drops Of Jupiter
Album: Drops of Jupiter
Yesr: 2001
  這首歌的歌詞真是長...我的英打本來不快 ( 約中打的一半快一點 ),要打這麼長一篇歌詞簡直要我的命。但這首歌對我有重大意義,還是咬牙打完。
  Train的這首Drops Of Jupiter是讓我把"太空之旅"定成網頁主題的關鍵。第一次看到這首歌的MV是在Johhny的西洋大閱兵。樂團站在一架已經太空船上唱歌,中版旋律,弦樂伴奏,主唱的聲音清亮高亢,再配上行星運行的動畫襯底,讓我一聽就喜歡上了這首歌。那時聽不太明白歌詞在說些什麼,只是覺得"Drops Of Jupiter"這個歌名好詩意。有一次去唱片行逛,看到他們的專輯出了,就買了下來。仔細地看了這首歌的歌詞,只能說─有看沒有懂...^_^,但是配上音樂就覺得這首歌的格局奇大。我以為Drops Of Jupiter是不是有什麼隱喻,翻遍字典查Drops跟Jupiter所有的意思,還是不知道到所指為何。歌詞中提到的She到底是一個人,還是一顆流星,我也不知道。所以我只能說,這首歌的歌詞就像是一首隱諱不明的詩,就憑讀者跟聽者的意思去解讀吧。
  另一個對這首歌有奇特感情的原因,是因為這首歌陪伴了我上一個工作。我下班之後走回家的路上,通常都會哼著這首歌的旋律,然後慢慢走到公車站牌。當時覺得自己的生活空間被侷限在一小個辦公室隔間裡,渴望飛翔,不只飛出辦公室,還要飛出地球。
  當初在構想這個網站的時候,本來想找一台像信樂團"移民火星"MV裡那台報廢的太空船放在首頁的,但是怎我麼找就是找不到...@_@,我差點寫信去Avex問,但是想想他們的宣傳可能也不知道,就算知道,可能也要我付一筆錢去買這張圖。PWOS是非營利網站,不值得花錢買圖!不知道網路上有沒有這支MV的畫面可抓....
  今天中午去喝喜酒。我已經好久沒有吃到美食了,這場在台北某知名飯店的喜宴真是一解我舌頭的飢渴。最開心的還是喝到了Bordeaux的紅酒。去年我表哥結婚的時候,因為是親戚關係,A了六瓶智利的紅酒回家。我帶了一瓶到台中去,那時是冬天,晚上有時候很冷,睡前我就喝一杯,帶點微醺酒意,全身暖烘烘地,非常好入眠。不過因為我住的地方沒有冰箱,只能在常溫之下保存,酒的澀味常常讓我皺眉。但是今天法國Bordeaux的紅酒,雖然服務生拿來的時候並不冰,但是喝起來的澀味遠不如智利產的紅酒,非常香醇。本來想從飯店看看有沒有辦法弄一瓶回家的,但是那裡的服務生非得等你喝完一瓶,拿著空瓶給他看以玆證明之後,才會拿一瓶新的酒來給你。
  這麼好喝的酒,喝到最後居然被我們那一桌的歐吉桑 ( 我爸的同事 ) 拿來乾杯,真是暴殄天物>_<∥。我這樣算算我們那一桌恐怕喝了有五瓶以上的紅酒,每次叫服務生都是跟人家要酒,連我都會覺得很不好意思,雖然我也喝了不少。平常我老爸是不喝紅酒的,它只喝Whiskey,但是飯店裡提供的Whisky是Santori角瓶,他喝不習慣,他總是說要喝Whiskey一定要喝Scotch。
  看來以後如果我結婚的話,婚宴的菜單上,飲料方面一定得準備Whiskey和紅酒,而且還一定要是Scotch和Bordeaux,其他地方產的都不行。喝不完的,新娘全部A回家慢慢享用.....^_^

0 意見:

Post a Comment